Op 14 juli haalde ik – volgens afspraak – mijn inductiekookplaat op in Ter Aar. Nadat ik me gemeld had en gezegd had waarvoor ik kwam, kwam ik na 3 x een onjuiste verwijzing naar de plek waar ik zou moeten zijn, uiteindelijk op de goede afdeling en de juiste persoon terecht. De verkoper gaf me ter plaatse duidelijke uitleg over mijn nieuwe kookplaat. Omdat we bijna recht onder n van de jubileumborden (50 jaar)stonden, vroeg ik langs mijn neus weg, of er dan misschien ook een jubileumkorting mogelijk was. Een hartgrondig en zeer bits ‘NEE’ was het antwoord. Ook een zomer- of seniorenkorting zat er niet in volgens de verkoper. Ik begrijp best dat het niet mogelijk is om iedereen korting te geven, maar ik vroeg het heel netjes en zeker niet opdringerig. De verkoper had ook kunnen zeggen: “Sorry mevrouw, maar onze prijzen zijn al zo laag, daar kan echt niets meer van af”. Dat zou heel wat klantvriendelijker overgekomen zijn dan een simpelweg ‘NEE’.
16-7-2015